TEXT CONCEPUT ÎN CADRUL PARTIDULUI UNIUNEA POPULARĂ SOCIAL CREȘTINĂ
Naţiune, Naţionalism, Patriotism, Stat Naţional
Motto: Naţiunea întrânsa
ne-am născut, ea este mama noastră (Simeon Bărnuţiu, 1848). România
este stat naţional, suveran, unitar şi indivizibil (Art. 1 din Constituţia
României).
Readucem în discuţie
această chestiune fundamentală într-un moment greu al naţiunilor lumii, în
context şi al naţiunii noastre, azi, când împătimiţii dominaţiei planetare pun
deschis problema lichidării acestei principale permanenţe a istoriei NAŢIUNEA,
poporul istoric, cum i-a spus Eminescu. Readucem, am spus, căci cercetând şi
reflectând îndelung, valorificând şi contribuţia înaintaşilor, problema aceasta
am abordat-o şi am rezolvat-o ştiinţific într-o carte recentă şi am reluat-o
apoi, ca atenţionare, ca avertismnet, ca semnal de alarmă, în câteva studii
publicate în presă.
Cum spuneam în alt loc,
în ceasurile de mare cumpănă istorică, cum este şi cel pe care-l trăim azi la
nivel planetar şi la nivel naţional, trăitorii prezentului, pe lângă propria
lor judecată şi decizie, pentru a ieşi dintr-o situaţie limită întreabă istoria
regina ştiinţelor umaniste, cum i s-a spus , istoria Neamului lor şi
istoria lumii, iar din istorie pe cele mai reprezentative personalităţi, cele
mai ataşate poporului istoric şi, drept consecinţă, recunoscute de popoare ca
stâlpi de lumină şi energie. Iar istoria şi personalităţile ei emblematice care
au gândit şi s-au exprimat în acest domeniu au concluzionat că naţiunea
naţiunea etnică, singura accepţiune ştiinţifică a conceptului!
a fost este şi va rămâne principala permanenţă a istoriei lumii.
Şi astfel am început,
din motto, cu cea mai adâncă şi mai succintă cugetare asupra naţiunii, spusă
într-un moment de răscruce pentru fiinţa noastră naţională de gânditorul cel
mai reprezentativ, al locului şi al timpului, Simeon Bărnuţiu, atunci când
liderul emblematic al revoluţiei de la 1848-1849, Avram Iancu, formula
deviza: Sau punem pumnul în pieptul furtunii, sau pierim! şi
dădea, în stilul său, ordinul de luptă: No, hai!
Şi atunci, dacă mama
noastră se află, pentru fiecare, sub aura sacralităţii, naţiunea noastră, în
care cu toţii ne-am născut, cum poate fi?
Tot atunci, în 1848,
omologul de peste Carpaţi al lui Bărnuţiu, care ca şi acesta şi închinase ţării
sale viaţa, Nicolae Bălcescu, tălmăcea alor săi că naţionalitatea
(naţiunea, n.n.) este forma cea mai dezvoltată a raselor ... Ea este
legitimitatea popoarelor.
Iar geniul nostru
naţional, Mihai Eminescu prima jertfă politică pe altarul Daciei Mari, cum i
s-a spus (dr. Aurel David) pleda ferm pentru a se respecta suprema
lege a conservării naţionalităţii şi a ţării, cu orice mijloc şi pe orice cale,
adăugând: naţiunea, noi o iubim aşa cum este, cum a făcut-o
Dumnezeu, cum a ajuns prin suferinţele seculare până în zilele noastre ... Şi
chiar dacă amintirea noastră ar pieri în umbra vremilor şi s-ar şterge din
memoria tuturor, tot pe aceeaşi cale a conservării naţionalităţii şi a ţării
vom stărui ....
Foarte interesantă
pentru contextul actual este vocea lui I.C. Brătianu, cel care, treptat, a
devenit unul din cei mai importanţi oameni de Stat ai României. Preocupat
ca şi Nicolae Bălcescu, ca şi generaţia lor paşoptistă de altfel de
revoluţia viitoare în contextul european, în 1853, la câţiva ani după revoluţia
paşoptistă reprimată de imperii, când împreună cu mulţi căuzaşi îmânca pâinea
neagră a emigraţiei, I.C. Brătianu dorea carevoluţia viitoare să
fie renaşterea Europei pentru o libertate statornică. Şi, în această
perspectivă ţinea să lămurească problema naţiunii ca
fiind esenţială în viitorul context. Anume, dorea ca românii
să-nţeleagă că d-a trăi ca naţie e cea dintâi condiţie a unui popor iar apărarea
naţiunii contra celor care au nelegiuirea d-a voi să-i lipsească de
dânsa este nu numai un drept ci şi o datorie sfântă; crimă şi sinucidere d-a nu
o face. Ca şi Bărnuţiu în 1848 findcă era un crez al secolului
naţiunilor! şi I.C. Brătianu considera naţiunea drept cea
dintâi condiţie a libertăţii. De aceea, continua el, naţiunea nu
se poate dobândi nici dezvolta subt steagul despotismului. În spiritul
veacului era şi convingerea lui I.C. Brătianu: că naţiunea, libertatea
şi democraţia erau valori supreme îngemănate. Şi sublinia, adresându-se
atunci mai ales românilor ardeleni: Nu credeţi că naţionalitatea (naţiunea,
n.n.) se poate dezvolta subt suflare străină. Iar făcând pe
mortul, nu vom reînvia naţionalitatea noastră. Invocând, în sfârşit,
obiectivul major al unităţii politice, I.C. Brătianu spunea semenilor săi că
sufletul României nu se poate manifesta decât în unitate naţională şi
că pe cât vom fi trunchiaţi, locul naţiei noastre va fi gol în corul
cel mare al omenirei şi omenirea va suferi şi noi vom suferi mai tare.
Deci, acest revoluţionar
paşoptist şi apoi mare om de Stat român, scrutând viitorul, se pronunţa pentru
o Europă a naţiunilor suverane cu Statele lor naţionale unitare şi independente.
Iar aceasta ar putea fi, cu adevărat, renaşterea Europei pentru o
libertate statornică. Soluţie cu atât mai mult valabilă azi.
Marele istoric Nicolae
Iorga, în 1912 făcea această remarcă importantă asupra naţiunii: Cea
mai firească societate omenească este naţiunea. Iar în 1922 adăuga: Naţiunea
este o fiinţă organică, în sensul că tot ce se găseşte întrânsa nu
se desparte de dânsa şi colaborează la viaţa ei. În 1940, cu câteva luni
înainte de a fi asasinat, când Statele europene cădeau sub agresiunea
hitleristă, savantul, cu autoritatea ştiinţei şi clarviziunii sale încuraja
naţiunile aflate în suferinţă să nu piardă speranţa: Mai e naţiunea
le spunea el. Ea nu se poate umili pentru totdeauna şi nu se poate
nimici nici de-a lungul sutelor de ani. E lucrul primordial şi plastic, De la
dânsa vine totul. Ea întinde Statul în ceasurile bune, în ceasurile rele le
resoarbe, le ascunde în misterul ei sacru până la o altă tresărire în afară, ca
arborele care-şi întinde vlaga în toamnă pentru o nouă primăvară. Deci, orice
ar fi, pentru cei mai mici şi ameninţaţi, înapoi la naţiune.
Cel mai de seamă
doctrinar al ortodoxiei româneşti, părintele Dumitru Stăniloae, într-o
îndelungată activitate publicistică s-a oprit frecvent asupra conceptului
fundamental de naţiune. Naţiunile sunt comuntăţi de destin scria
el în 1940, comunităţile cele mai temeinice, mai statornice
.... Pentru doctrinarul ortodox care cu un an înainte îşi publica
antologia Ortodoxie şi românism, naţiunea este o condiţie
fundamentală a mântuirii. Iar în anii celui de-al doilea război mondial,
când naţiunile au fost atât de greu încercate, părintele Stăniloae scria: Neamurile (naţiunile,
n.n.) sunt zone ontice ireductibile. Ele sunt unităţi specifice ale
omenirii. Şi continua: Aceste întreguri etnice, vii organisme
spiritual-biologice, nu pot fi sfărâmate pentru a se crea comunităţi
bisericeşti anaţionale. În alt articol, reluând ideea permanenţei naţiunii
de-a lungul istoriei, scria: între realităţile fundamentale care au
rămas după furtunile istoriei au fost în primul rând Neamurile (naţiunile,
n.n.), căci Neamurile au fost întotdeauna purtătoarele
istoriei şi ale culturii. Drept aceea, continua autorul,oricâte
noutăţi ar putea ţâşni de pe urma războului actual, nu încape îndoială că
Neamurile vor continua să rămână ca realităţi fundamentale ....
Marele sociolog Dimitrie
Gusti, referindu-se la ponderea naţiunii la nivel palnetar, nota: Naţiunea
este realitatea centrală care însumează toate aspiraţiile fireşti ale
indivizilor şi de la care pornesc nu spre altă fiinţă ci spre un nou plan de
relaţii toate manifestările internaţionale ....
În ce ne priveşte,
valorificând contribuţiile înaintaşilor şi pornind de la ei, am sintetizat în
definiţii şi caracterizări succinte conceptul de naţiune
naţiunea etnică!, de Stat naţional, precum şi blindajul lor de oţel
special, naţionalismul.
Naţiunea este o comunitate umană etno-lingvistică, sedentarizată
pe un teritoriu al ei, cristalizată într-un îndelungat şi complex proces
istoric în care şi-a constituit un specific naţional, codul său etic,
spiritualitatea sa, şi-a afirmat identitatea şi suveranitatea naţională
atributele ei supreme şi inalienabile, voinţa politică şi obţiunea
religioasă toate materializate în Statul naţional, devenind astfel principala
permanenţă a istoriei.
La nivel planetar a
prevalat şi prevalează dreptul naţiunii înaintea tuturor.
Naţiunea
traco-geto-dacilor strămoşii noştri reali, descendenţi ai poporului
primordial al Europei (arienii/pelasgii), creatoarea primelor civilizaţii
europene, în Neolitic, a fost prima naţiune constituită pe bătrânul continent,
cu primele State naţionale.
Statul naţional, fiu natural al naţiunii, coordonatorul dezvoltării ei optime şi
al apărării ei în faţa oricăror provocări şi primejdii, este un ansamblu
organic de instituţii continuu perfectibile în dinamica vieţii, acreditat de
istorie ca formaţiune politică ideală, devenit expresia politică a poporului
suveran în epoca modernă epoca suveranităţilor naţionale în care
egalitatea în datorii şi drepturi s-a impus ca un bun comun al tuturor
cetăţenilor săi.
Şi redăm aici cea mai
reprezentativă şi mai fermă apreciere asupra specificului naţional şi a
Statului naţional pe care i-o datorăm geniului nostru naţional, Mihai Eminescu:
Cestiunea de căpetenie
pentru istoria şi continuitatea de dezvoltare a acestei ţări este ca elementul
românesc să rămâie cel determinant, ca el să dea tiparul acestei forme de Stat,
ca limba lui, înclinările lui oneste şi generoase, bunul lui simţ, c-un cuvânt
geniul lui să rămâie şi pe viitor norma de dezvoltare a ţării şi să pătrundă
pururea această dezvoltare.
Şi Eminescu
concluziona: Voim Statul naţional, nu Statul cosmopolit, nu America
dunăreană. Voim ca stejarul stejari să producă, nu meri pădureţi.
Naţionalismul atât de deformat şi de hulit de propaganda Forţelor de
dominaţie! este sentimentul sacru al oricărui nativ ce se revendică de la
o naţiune şi, deopotrivă, datoria lui sacră de a contribui la dezvoltarea
optimă a acesteia şi de a o apăra până la sacrificiul suprem. Totodată,
naţionalismul implică sentimente similare pentru toate naţiunile lumii
surorile bune ale naţiunii sale în florilegiul planetar al naţiunilor.
*
Deci, după atâtea opinii
ale unor înaintaşi de înaltă ţinută ştiinţifică şi patriotică, concluzii
pertinente la care aceştia au ajuns prin îndelungate reflecţii asupra surselor
studiate şi după propria experienţă de viaţă, ce trebuie să facem noi pentru a
nu greşi faţă de înaintaşii noştri, faţă de noi înşine, faţă de contemporanii
şi urmaşii noştri, pentru a găsi întotdeauna cuvântul ce exprimă adevărul?
Ne aflăm, într-adevăr,
sub greutatea axiomatică a realităţii istorice, reţinută şi în opiniile citate,
privitoare la naţiunea etnică şi la Statul ei naţional valori supreme
aflate acum la o răscruce a istoriei iar pe de altă parte suntem şocaţi
de o aşazisă viziune nouă care, ignorând datele şi legitatea istorică,
postulează schimbarea, la comandă, a ceea ce este statornicit ca permanenţă
istorică şi direcţie de evoluţie spre mai bine, postulează o schimbare în acest
mod în însăşi natura umană.
Spuneam la început că
lumea şi noi, cu lumea! se află, azi, într-un moment greu, ca
urmare , în fond, a unor slăbiciuni şi erori ale însăşi Societăţii umane,
perpetuate în timp. Societatea modernă, ajunsă prin lupta milenară a
naţiunilor în această epocă a suveranităţilor naţionale, epocă în măsură să
asigure, în sfârşit,armonia socială şi democraţia reală
idealul tuturor timpurilor istorice a fost şi ea deturnată de la mersul
său firesc de către Forţele de dominaţie planetară. Acestea, preluând de la
defunctele imperii istorice himera Imperiului universal, plănuiesc constituirea
unui, la fel de himeric, Imperiu global condus de un Guvern mondial, într-o
aşazisă Nouă Ordine Mondială, cu trecerea printr-o fază intermediară,
pregătitoare, de aşazise Uniuni superstate zonale în care să se topească
naţiunile etnice reîncarcerate, cu Statele lor naţionale într-un superstat
civic şi multicultural, fără culoare naţională.
Prima Uniune de acest fel
intitulată, semnificativ, Uniunea Statelor Americane (U.S.A.) a
fost creată către sfârşitul secolului al XVIII-lea, cu gândul de a cuprinde în
viitor cele două Americi iar altele două, până acum, au fost create în secolul
XX: celebra U.R.S.S. iar mai nou Uniunea Europeană (U.E.). Mai sunt planificate
şi altele.
Corifeii acestor Forţe
şi ai acestor entităţi au elaborat şi au promovat noua viziune asupra
naţiunii şi a Statului ei naţional. Prima variantă a
acestei noi viziuni a fost cea leninist-stalinistă/masono-comunistă (bolşevică)
şi pe baza ei s-a constituit în 1922 prima mare închisoare modernă a naţiunilor
deja încarcerate în imperiul istoric anterior, autocrat, al ţarilor, numit acum
Uniune (U.R.S.S.), cu dezastruoasele rezultate cunoscute. Varianta postula
dispariţia previzibilă a naţiunilor, dar nu găsise încă formula magică a
dispariţiei iar corifeii au trecut la aplicarea forţei, cu lichidări masive
împotriva duşmanilor poporului, hotărâţi să construiască o mare naţiune
sovietică. Era noua invenţie în materie, în plan euro-asiatic, după
sintagma naţiune politică a nobilimii din Evul mediu şi
sintagma naţiune americană, nume care începea să fie folosit pentru
mozaicul etnic ce popula U.S.A.
Trecându-se, la
începutul secolului XX, la faza neoimperialistă şi constituindu-se Conspiraţia
neoimperialistă mondială pentru reîncarcerarea naţiunilor care, prin
luptă milenară, obţinuseră recunoaşterea principiului suveranităţii, cu dreptul
constituirii/reconstituirii Statelor naţionale, corifeii Forţelor de dominaţie
au căutat continuu formula magică pentru amăgirea şi reîncarcerarea naţiunilor
europene, naţiuni cu străvechi rădăcini istorice şi cu o civilizaţie avansată.
Astfel, au relansat, în etapa interbelică, ideea unor federaţii zonale şi chiar
ideea unor State Unite ale Europei, dar evenimetele s-au precipitat şi ideile
s-au stins.
Între timp se pornise
discret dar mai ales secret lucrarea unei noi construcţii europene, căutându-se
momentul potrivit pentru punerea în operă a proiectului. Şi momentul a venit
după cel de-al doilea război mondial, când printr-o politică a paşilor mărunţi
s-a declanşat acţiunea de constituire a Uniunii Europene. Între
timp, marea Uniune sovietică, datorită represiunilor şi contradicţiilor
interne, ca şi agresivităţii în plan extern, urca stăruitor către un prag al
exploziei la sfârşitul secolului XX, iar uniunea de peste ocean avea ...
probleme; chiar un cunoscut ziarist al ei o numea imperiul sălbăticiei. În
occident se afirma însă Uniunea Europeană. Şi în timp ce U.R.S.S. cădea de fapt
se metamorfoza, cu chinuri inerente, într-un mare Centru de Putere, Uniunea
Europeană lansa, în ianuarie 2006, varianta a doua în problema
desfiinţării naţiunilor etnice şi a Statelor lor naţionale ai căror lideri
acceptaseră sau vor accepta, semnând, aderarea la U.E., variantă dată sub forma
unei Recomandări, conţinând şi formula magică pentru aceasta: adică
transformarea naţiunilor etnice în aşazise înaţiuni civice care, cu Statele lor
naţionale, devenind şi ele civice şi multiculturale să se topească în
Superstatul U.E., condus după aquis-ul comunitar elaborat de
specialiştii tehnocraţi ai Centrului, conduşi mult timp de Jean Monnet.
Cercetând constituirea
şi ascensiunea U.E., doi autori englezi Cristopher Booker şi Richard
North , cu o investigaţie la zi şi o bibliografie impresionantă, au elaborat
iar în 2003 au publicat o impresionantă carte ştiinţifică purtând un titlu semnificativ: Uniunea
Europeană marea amăgire, tradusă imediat şi editată în limba română,
dar tăcută de media noastră internă (prima valorificare în
cartea citată în nota 1). Titlul exprimă demonstraţia convingătoare din
conţinut iar finalul o rezumă succint şi se constituie ca o previziune. îl
recproducem aici:
Numai când oamenii au
descoperit că şi-au pierdut democraţia şi puterea propriilor lor ţări de a se
guverna singure, au început să aprecieze într-un fel nou cât de preţioase erau
valorile care le-au fost luate fără ştirea lor. Deveniseră victimele uneia
dintre cele mai mari prefăcătorii colective ale secolului XX care din acest
punct de vedere merită să fie aliniată lângă visele de autoamăgire ale
comunismului.
Mai curând poate, iar nu
mai târziu, fantezia <<marelui proiect european>> se va destrăma,
biruită de realitate, distrusă de toate acele contradicţii pe care ambiţiile ei
demente n-au fost în stare să le prevadă şi pe care n-ar fi putut niciodată
spera să le rezolve. Dar va lăsa în urma ei distrugeri cumplite: un pustiu din
care popoarele Europei vor avea nevoie de mulţi ani ca să se trezească iar la
viaţă. (op. cit.,
p. 314, s.n.).
Au urmat şi alte
previziuni similare, câteva atenţionări în presă, cotidianul Ziua monitoriza
inteligent evenimentele, dar factorul nostru politic intern şi urma programul.
Astfel că România, abia
ieşită de sub obedienţa directă a U.R.S.S. (aflată în curs de metamorfozare), a
fost inclusă în U.E. prin semnăturile liderilor de atunci, cu de la ei
putere, în 2007 şi, operativ, cu aprobarea Parlamentului. Semnând aderarea
la U.E., liderii au cedat suveranitatea naţională şi au angajat ţara să urce şi
următoarele două trepte numite, eufemistic, integrare şi globalizare; la
capătul scării, desigur, urma a se deschide larg porţile Imperiului global.
Ce era de făcut?
Înaintaşii noştri ne-au
dat soluţia pentru a nu greşi în asemenea ceasuri de cumpănă.
Ţineţi cu poporul toţi
ca să nu rătăciţi ne-a spus acelaşi
Simeon Bărnuţiu, pentru că poporul nu se abate de la natură, nici nu-l trag
străinii aşa de uşor în partea lor, cum îi trag pe unii din celelalte clase,
care urlă împreună cu lupii şi sfâşie pe popor dinpreună cu aceştia; nu vă
abateţi de la cauza naţională de frica luptei ....
Şi cum trebuie procedat
încă ne-a spus Mihai Eminescu:
Schimbaţi opinia
publică, daţi-i o altă direcţiune, răscoliţi geniul naţional spiritul
propriu şi caracteristic al poporului din adâncurile în care doarme,
faceţi o uriaşă reacţiune morală, o revoluţiune de idei, în care ideea
românească să fie mai mare decât uman, genial, frumos. în fine, fiţi români,
români şi iar romni!.
Nu din laşitate ne vine
în minte zicala populară: Uşor de spus, greu de făcut!. Căci factorul politic,
autointitulata clasă politică, după aderarea la U.E., din 2007, şi urmează cu
zel programul pro-european, aşa cum i se cere. Personal, atât cât am putut am
atras atenţia asupra drumului greşit pe care se merge, cel mai important prin
cartea din 2010 (vezi nota 1). Apoi am continuat, cu posibilităţile şi mai
reduse ale pensionarului. Au procedat şi alţii la fel, dar tot cu dezamăgiri.
Citez cartea d-lui general (r) Gh. Dragomir,Europa cu capul în stele şi
trupul însângerat (Ed. România în lume, Bucureşti, 2011, 331 p.) sau
cartea a doi sociologi, prof. dr. T.O.Bompa şi prof. dr. D. Porojan, România
acum ori niciodată! (Ed. Irecson, Bucureşti, 2010, 287 p.), în
sfârşit cel mai important semnal de alarmă, cartea omului politic prof. dr.
Gheorghe Funar intitulată Holocaustul împotriva românilor, două
volume masive (Ed. GEDO, Cluj-Napoca, 2011 şi 2012), continuată prin conferinţe
de presă şi articole, punctând derapajele şi formulând soluţii de îndreptare;
probabil va urma un nou volum.
Între timp,
adeverindu-se previziunea celor doi autori englezi şi alte previziuni similare,
Uniunea Europeană a intrat în criză, devenită repede megacriză, cu perspectiva
unei explozii. Liderii şi doctrinarii U.E., alarmaţi şi ei, s-au întrunit
non-stop, dar nu s-au putut abate de la direcţia dată. Astfel că, după
dezbateri au decis doar să schimbe titulatura: în loc de Uniunea Europeană, au
reînviat formula americană, de două ori eşuată în Europa: Statele Unite ale
Europei, absolut inadecvată pentru bătrânul continent cu naţiuni având
rădăcini istorice adânci şi o civilizaţie recunoscută. în fond, cu această
schimbare U.E. rămânea aceeaşi Mărie cu altă pălărie, cum am atenţionat într-un
studiu apărut în presă, în care insistam asupra ideii unei Europe Unite
dar o Europă a naţiunilor suverane şi a Statelor lor naţionale independente.
Au însă medicii o vorbă de duh: Frecţie la picior de lemn!.
Şi tăvălugul, pentru noi
dar nu numai pentru noi! şi continuă rostogolirea iar megacriza din U.E.
refuză să dea semne de vindecare. Noi rămânem cu Suveranitatea cedată, cu
falsificarea identităţii naţionale reale reconfirmată guvernamental în varianta
cea mai dură. în paralel se resimte acut efectul înstrăinării de până acum a
activelor economice şi a resurselor naţionale strategice şi se înstrăinează în
continuare ce a mai rămas neînstrăinat.
Pământul ţării, conform Constituţiei
revizuite, continuă să se vândă într-o veselie, la străini şi la apatrizi.
Ministerul Educaţiei rămâne cu obiectivul principal, învăţământul, căzut
din titulatură, Sănătatea se îmbolnăveşte periodic. Roiuri umane, ca odinioară,
contiună să plece în migraţie în lumea largă, pentru o viaţă decentă, în timp
ce viaţa politică se derulează într-o vrajbă endemică şi la intervale de timp
lansează noi campanii de revizuire a Constituţiei pentru a fi pusă de acord
cu aquis-ul comunitar, conform angajamentelor asumate de lideri şi
de Parlament în 2007, când a fost cedată suveranitatea naţională etc. etc. etc.
Acum, în cea de-a treia
campanie de revizuire a Constituţiei, bătălia cea mare se dă în jurul
articolului 1, mai exact în jurul conceptului de Stat naţional al acesteia. Din
punctul de vedere al celor interesaţi acest atribut major a
mai rămas de eliminat din respectivul articol, în cea mai mare parte deja golit
de conţinut prin cedarea suveranităţii şi falsificarea identităţii naţionale.
Cu eliminarea din
Constituţie a conceptului de Stat naţional, factorul politic s-ar conforma
integral recomnadării U.E. din ianuarie 2006, Statul naţional devenind civic şi
multicultural, spre satisfacţia unor agresive extremisme minoritare şi ar fi
pregătit să se topească în himericul Imperiu global. De altfel, conceptul în
sine a fost serios afectat din altă direcţie: prin fiscalitatea excesivă
promovată de guvernele tranziţiei Statul naţional pare să
devină Stat fiscal. România s-a comunicat recent are
cel mai mare procent de impozitare a muncii.
Având în vedere situaţia
limită în care ne aflăm, nu o revizuire a Constituţiei ne este
necesară ci, într-o perspectivă bine chibzuită, ne este necesară o nouă
Constituţie. Iar Constituţia care ar ieşi din actuala revizuire ar trebui
să asigure cadrul legislativ pentru următoarele obiective majore: recuperarea
suveranităţii naţionale; recuperarea identităţii naţionale reale; readucerea
acasă a activelor economice şi a resurselor naţionale înstrăinate, în paralel
cu revenirea acasă a cetăţenilor Statului naţional plecaţi în lume pentru
pâinea familiilor lor; redobândirea pământului ţării vândut străinilor şi
apatrizilor după ultimele două revizuiri ale Constituţiei; reconsolidarea
instituţiilor Statului naţional pe temelia interesului naţional; grija
deosebită pentru a nu fi afectată străvechea noastră dreaptă credinţă
monoteistă prin ecumenismul globalizator care se preconizează. Grija pentru
toate acestea şi pentru multe altele care s-au deteriorat ar urma să fie
înscrisă înnoua noastră Constituţie, a Statului naţional suveran,
unitar şi indivizibil şi în legile speciale care ar urma să se dea în litera şi
spiritul ei, într-un efort stăruitor de renaştere naţională în
care totul trebuie regândit şi restatornicit.
Legat de ceea ce am
afirmat anterior, se impune o precizare specială cu privire la religia noastră
strămoşească. Ortodoxia este religia noastră naţională.
Termenul este o traducere în limba greacă a expresiei:dreaptă credinţă.
Noi includem în acest termen, ca dreaptă credinţă, şi străvechea
noastră dreaptă credinţă monoteistă, multimilenară, a strămoşilor
reali, de la arieni la traco-geto-daci. Şi numai în această accepţiune
considerăm deosebit de importante precizările doctrinarului teolog Dumitru
Stăniloae, care scria în 1939 în cartea sa, Ortodoxie şi românism, următoarele: Când
accentuăm elementul ortodox din firea românească arătăm un motiv în plus pentru
necesitatea ca neamul nostru să rămână pe linia ortodoxă dacă vrea să nu decadă
din românism şi în general dintr-o situaţie superioară în una inferioară.
Aceasta ar fi nu numai o cădere din ordinea naturală ci şi o păcătuire faţă de
Dumnezeu, care n-ar rămâne nepedepsită. Şi dădea exemplul evreilor: Evreii
au fost avertizaţi în mod special de profeţi să nu cadă din religia înaltă a
părinţilor iar pedeapsa pentru această cădere prin neprimirea lui Hristos a
fost gravă, arătându-se ca o degenerare naţională (op. cit. p.
52, s.n.).
Şi, revenind la
români: O părăsire a ortodoxiei (de către români, n.n.), avută timp
îndelungat, echivalează cu degenerarea care e legată de orice coborâre dintr-o
situaţie spirituală mai înaltă.
Un avertisment similar
ne-au lăsat şi marele istoric Nicolae Iorga şi mareşalul Ion Antonescu (vezi
Ion Lazăr,Meandrele istoriei, Cluj-Napoca, 2013).
Or, privitor la religie,
Uniunea Europeană, faţă de care liderii şi Parlamentul au semnat şi au votat
aderarea în 2007, deja ne promisese, în 2005, ca perspectivă, o Europă
post-creştină. Comentariile sunt de prisos.
Să fim însă bine
înţeleşi: Orice compatriot raţional şi orice european cu mintea întreagă
dereşte o Europă unită, dar, cum spuneam mai sus, o Europă
a naţiunilor suverane şi a Statelor lor naţionale independente, edificată
pe temelia unui complex de relaţii, convenţii, tratate în beneficiul reciproc,
pentru o dezvoltare optimă şi pentru apărare, pentru pace în lume. Aceasta ar
putea fi, într-adevăr, cum ne spunea revoluţionarul paşoptist şi mare om de
Stat I.C. Brătianu reanşterea Europei pentru o libertate statornică şi
pentru ca naţiunile ei să nu devină victime ale jocului periculos şi
iresponsabil pus la cale de înalţii prelaţi ai globalizării, joc la care au
aderat, fără rezerve şi cu o supunere oarbă multe cozi de topor şi de la noi
din ţară şi multe, foarte multe, aşazise elite culturale, universitare şi
politice.
Conştientizăm greutatea
acestui efort de renaştere naţională, mai ales că el trebuie concertat planetar
căci şi primejdia este planetară.
Pentru acest efort ne
este necesar un partid politic construit pe alte criterii decât până acum,
partid care, în consens cu alte partide, la fel construite, unite pe vectorul
forţă al renaşterii naţionale, să-şi asume această răspundere. Partidele
politice existente, în primul rând cele generatoare de baroni moderni ciocoi
noi cu bodyguard, cum le-a spus scriitorul Dinu Săraru , generatoare de
discordie şi de politică aistorică, au dovedit că nu sunt capabile să-şi asume
un astfel de efort.
Criteriul de constituire
a partidelor politice moderne pentru na contracara efortul de dominaţie
mondială al celor celor care l-au promovat şi îl promovează.
Partidele politice
ale epocii moderne epoca suveranităţilor naţionale, a
armoniei şi a democraţiei reale, dinamizatoare ale unei vieţi politice
sănătoase, benefice într-un Stat naţional trebuie să exprime, fiecare în
parte, şi toate împreună, În plan naţional şi pe componentele majore de
dezvoltare a Societăţii, unitatea naţională pe temeiul armoniei
sociale şi al democraţiei reale şi să militeze
consecvent pentru optimizarea dezvoltării, pentru prevalenţa
dreptului naţiunii, al poporului suveran înaintea tuturor, pentru buna
convieţuire în lume.
Cei care au fost şi sunt
interesaţi să domine lumea un obiectiv
himeric şi criminal şi în primul rând să desfiinţeze naţiunile etnice şi
Statele lor naţionale, să le reîncarcereze într-un Imperiu universal sau , mai
nou, Într-un Imperiu global, i-au învăţat pe cei vizaţi adică restul
lumii! să-şi constituie partide politice pe segmente sociale şi cu
doctrine înscrise pe o roză a vânturilor. Pentru ca învrăjbindu-se de jos în
sus şi de sus în jos în lupta pentru putere, să destabilizeze societatea,
Statul naţional, astfel ca acestea, globalizate, să poată fi dominate de
învăţătorii lor. Problema aceasta trebuie explicată pe-ndelete tuturor compatrioţilor,
tuturor concetăţenilor. Trecerea la acest nou sistem de convieţuire a
partidelor politice va însemna o adevărată revoluţie în viaţa politică a lumii,
în beneficiul naţiunii şi al Statelor lor naţionale, a popoarelor suverane şi
cea mai puternică lovitură dată forţelor de dominaţie mondială, Paşnic, fără
violenţă!
Din păcate, demersurile
personale de până acum oferind noi, după posibilităţile proprii,
consiliere ştiinţifică şi doctrinară n-au dat rezultate concrete.
Dezamăgiri au avut şi alţii. Sufletul naţional pare să nu mai aibă sălaş în
conturile bancare ... Iar compatrioţii din ţara reală, împinşi la
limita sărăciei, neinformaţi şi dezinformaţi, abia îşi caută un loc de muncă şi
ceva mărunţiş pentru coşul zilnic, dar şi mulţi, e adevărat, au ajuns să nu mai
reziste tentaţiilor şi manipulării din campaniile electorale. Ar trebui o unire într-un
întreg între sufletul naţional şi ansamblul mijloacelor necesare pentru
revigorarea unei vieţi politice sănătoase. Aceastăunire nu este
imposibilă dar întârzie îngrijorător să se producă, în timp ce tăvălugul răului
se rostogoleşte continuu peste noi. Tocmai o asemenea unire ne-ar
permite să nu rătăcim, cum ne-a învăţat revoluţionarul paşoptist Simeon
Bărnuţiu, ne-ar permite să dăm o altă direcţie, decât până acum, opiniei
publice, să facem o revoluţie de idei, În fine, să fim ori să redevenim români,
români şi iar romni, patrioţi şi naţionalişti aşa cum ne-a
îndrumat geniul nostru naţional, Mihai Eminescu.
De avem sau nu
dreptate/Eminescu să ne judece! vorba poetului Grigore Vieru din trista ţară
basarabă.
Dacă nu ne ajutăm
singuri, nimeni nu ne va ajuta!
Să nu uităm că România
Mare a fost creată de înaintaşii noştri sub deviza: PRIN NOI
ÎNŞINE!, deviză care azi revine puternic în actualitate.
Aşa să ne ajute
Dumnezeu! Amin!
Conf. univ. dr. G.D.
Iscru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu